۱۸ شهریور ۱۳۹۲، ۱۵:۲۲

پیر اشتاین بروک مطرح کرد؛

هشدار درباره عواقب نظامی گری آمریکا در سوریه/ لزوم توقف مذاکرات تجارت آزاد با واشنگتن

هشدار درباره عواقب نظامی گری آمریکا در سوریه/ لزوم توقف مذاکرات تجارت آزاد با واشنگتن

نامزد صدر اعظمی حزب سوسیال دموکرات پارلمان آلمان، ضمن هشدار درباره عواقب فاجعه بار هر گونه دخالت نظامی آمریکا در سوریه، خواستار توقف مذاکرات تجارت آزاد با واشنگتن به دلیل مسئله جاسوسیهای اطلاعاتی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، "پیر اشتاین بروک"، نامزد صدر اعظمی از حزب سوسیال دموکرات آلمان در برنامه ای که از طرف نشریه "دی سایت" برگزار شده بود، عملیات سلاح های شیمیایی در درگیریهای سوریه را سخت ترین نقض حقوق بشر در این قرن نامیده و آن را جنایت جنگی خواند.

وی در عین حال عجله برای فکر کردن به یک راه حل نظامی را رد کرده و درباره خطر تشدید درگیریها در سوریه به وسیله حمله نظامی آمریکا به این کشور هشدار داد.

اشتاین بروک در ادامه خاطر نشان کرد درگیریها در سوریه می تواند به کشورهای همسایه از جمله لبنان سرایت کرده و یک حمله نظامی دو یا سه روزه هیچ تغییری در زندگی مردم این کشور ایجاد نمی کند؛ بلکه به کاهش اعتبار شورای امنیت سازمان ملل منجر می شود.

این سیاستمدار آلمانی در ادامه بر لزوم مشارکت روسیه در حل بحران سوریه تاکید و خاطر نشان کرد که غرب باید خود را از این تصور جدا کند که به عنوان اولین قدم دولت اسد باید منحل شود.

نامزد صدر اعظمی در آلمان در ادامه اعتراف کرد که نمی داند چگونه باید شرایط فاجعه بار در سوریه هر چه سریعتر پایان یابد. من نمی توانم هیچ شرایطی را تصور کنم که رنج مردم این کشور در کوتاه مدت کاهش یابد. با این همه غرب اجازه ندارد اقدام نظامی را در اولویت قرار دهد.

وی در ادامه با انتقاد شدید از سیاستهای مرکل و با تاکید بر اینکه وی در حل مسائل به خود زحمتی نمی دهد، به مسئله جاسوسیهای اطلاعاتی آمریکا اشاره کرده و آن را عمیق ترین نقض و دخالت در حقوق اساسی آلمان در دهه های اخیر خواند.

وی گفت: به این ترتیب ما نمی توانیم مانند مرکل ( در رسیدگی به این مسئله) منتظر بمانیم.

اشتاین بروک همچنین خواستار توقف گفتگوها با آمریکا درباره قرارداد تجارت آزاد شده و در بخش دیگری از این گفتگو به مسئله حل بحران یورو پرداخت و گفت: باید یک برنامه رشد سریع اقتصادی و کاهش بیکاری بالای جوانان در نظر گرفته شود. ما نمی توانیم بدون رشد اقتصادی، ثبات در هیچ کشوری را ایجاد کنیم.   

کد خبر 2132156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha